lørdag den 18. maj 2019

Jeg skal blive mindst 150 år

Ofte hører jeg patchworkere ssom dig opgivende sige, at de skal være blive mindst 150 år for at nå alt, som de gerne vil. Og jeg forstår fuldt ud.

Ideerne vælter ind over en uanset, hvor du befinder dig. En tur i Brugsen og vupti står der en æske med et flot mønster på etiketten. Eller i kirken ser du pludselig dit næste projekt på det flotte flisebelagte stengulv.

Om aftenen surfer du lige en tur på internettet og bliver ramt af "De vilde fristelsers frådende vilde patchwork-bølger" på facebook og instagram. Og har fået inspiration til endnu flere projekter.

Et besøg i din lokale patchworkbutik giver forhåbentlig også et skub i samme retning. Eller en aften på kursus eller en morgen på sycafe.

Der er simplethen ikke timer nok til at nå alt det, du gerne vil.

Et par sting om dagen, det hjælper på sagen.

Og så er det ikke en gang løwn. Lad mig uddybe lidt.

Hele livet handler om at tage valg. Skal jeg have den røde eller den blå bluse på? Bliver det skyr eller havregrød til morgenmad? Frokost sammen med veninden eller madpakke? Skal jeg kaste mig ud i bargelloquilt eller bare en bordløber i strimmelteknik?

Du har nok fattet pointen nu. Valg efter valg. Hvordan gør du så for at stoppe tankemylderet med mønstre, farver og stoffer?

Du mærker efter, sorterer dem og snupper den, som du synes er mest spændende eller udfordrende. Og så går du efter den. Der kommer masser af andre ideer imens, men de skal nok vende tilbage, når du er klar. Og ellers, ja så har du rigeligt at tage af.

Kast dig glad og engageret ud i projektet. Del det op i mindre stykker og snup et par sting om dagen eller lidt mere. Nyd hele processen, det er præcis det, det hele handler om. At nyde det, du gør.

Skidt med at du ikke ved hvad eller hvem, der skal have det bagefter. Det handler om at nyde det. Det er din fornøjelse, det er din hobby. Og der er da aldrig nogen, der har spurgt en frimærkesamler, hvad han skal bruge de frimærker til, som han køber. Vel !

Din kreative passion er patchwork. Dine hyggelige projekter er din "medicin". Det holder dig i gang og skaffer dig glæder, gode oplevelser og nye bekendtskaber.

Gør det, du elsker mest og nyd det!

Rigtig god weekend til dig.

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt

PS Jeg hører rigtig gerne fra dig, fortæl hvad du har valgt eller drømmer om at sy. Send en mail, besked eller skriv et opslag på min facebookside.

PPS Puslespillet er fra facebook - et opslag fra Avantgardens, hvor der også i en have var patchwork at finde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.