lørdag den 23. marts 2019

Kan du bedst lide den tør?

Denne uge bød på et besøg af Mona, som er en yderst aktiv tæppetante. Hun har syet rigtig mange puttetæpper til børn på julemærkehjem.

Mona var her for at vise årets puttetæppeblok, som jeg er så heldig at have fået lov at designe.

Blokken koster bare 20 kr, som går direkte til hjælp til tryk af mønster og indkøb af mellemfoer til tæpper. Og der går noget til med mere end 1000 indleverede tæpper om året. Det er da helt vildt.

Så køb mønstret og støt et rigtig godt formål. For 20 kr er der vel ingen undskyldning for at lade være, vel?

Længere nede finder et billede med Mona på, men det er skilt ad til et puslespil.

Jeg håber igen i år at bevæge mig mod sydligere himmelstrøg. Længere væk end Karlsruhe, hvor jeg drager af med en flok skønne quinder først i maj måned. Ned hvor vinranker og solsikker kæmper om ærespladsen.

Det er selvfølgelig Alsace, jeg tænker på. Inden Karlsruhe bliver det lige Prag. Det er allerede om en god uges tid. Men i Alsace er der ud over vinranker og solsikker også European Patchwork Meeting. Et mekka for skøre patchworkere som mig selv.

Jeg har nu fået en pris at arbejde med. Og er klar til at sende et hemmeligt link ud til min liste over interesserede deltagere. De har så til søndag midnat, hvor linket offentliggøres til alle. De har dermed chancen for at sikre sig en af de kun 40 pladser i bussen før alle andre.

Hvorfor kun 40, tænker du måske, når der nu er plads til mere end 50. Det skal jeg sige dig. Det giver tid til at nå omkring alle i bussen. Der er god plads, også til et rykke hen og hvile ben, ryg eller ører. Og jo, det ville da skæppe mere i kassen med 50. Det er vist simpel hovedregning og ren logik.

Men jeg har opdaget, at patchworkerne som har rejst med mig, de vil gerne forkæles. Og det ER forkælelse med sådan en tur. Og der er altså mulighed for at tilkøbe et enkeltsæde i bussen.

Vi skal bo centralt i Colmar på et super hyggeligt hotel, hvor vi har 95 % af værelserne. Har du ikke tilmeldt dig listen, som får det hemmelige link, så smider du mig en mail med det vuns. Så kommer du på og hører fra mig næste fredag.

Og jeg kan i øvrigt bedst lide tør hvidvin - Pinot Gris er en klar favorit. Så den vil jeg glæde mig til.

Kan du have en skøn weekend og sy lidt, selv om foråret måske er på vej.

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt



1 kommentar:

  1. Inger R.
    Hej Laila! Tak for puslespillet, det er bare hyggeligt! Det er en dejlig puttetæppe-blok, godt gået af både designer og syerske! Og rigtig dejlig tur til jer, som skal af sted!
    Mange patchwork-hilsner til alle fra Inger
    P.S.
    Pinot Gris er fin, men selv foretrækker jeg mest en god rødvin (14 - 15 %), der laver "gardiner" i glasset!

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.