lørdag den 9. marts 2019

I Kina spiser de hunde

I Kina spiser de hunde, det var titlen på en dansk spillefilm af snart lidt ældre dato. Og rent faktisk spiser de jo hunde i Kina, det gør vi ikke i Danmark. Og der er mere til forskel.

Kampen om kunderne er hård og lige nu er det især kineserne med Wish, som "truer" min og mine kollegers eksistens. Det er fantatisk, hvad der kan købes og sendes for ingen penge. Nemt og enkelt. Men jeg håber også, at i disse tider med fokus på blandt andet miljø, at du tænker en ekstra gang. 

Hvordan er det lige med tilsætning af forskellige ikke så gode materialer, som vi i Europa har kæmpet for at få væk? Hvordan er det med arbejds- og produktionsforholdene i Kina? Hvordan vil vi gerne sikre vores velfærdssamfund som kommer af skatter betalt af os, som bor i landet?

Endelig er det ofte sådan, at kvalitet og pris hænger sammen. Og en ting som ikke kan købes på Wish, det er råd og vejledning fra et levende mennesker. Som bruger tid på at tilegne sig viden og ikke kan leve af at give råd og vejldning alene. 

At have en patchworkbutik er min drøm, der er levet ud. Det er også min fuldtidsbeskæftigelse med minimum 50 timer om ugen. Det er mit eget valg og jeg nyder hver eneste dag. 

En kunde sagde til mig, der er jo glæden ved at gå på arbejde. Og den har jeg helt sikkert. Men den betaler ikke regningerne.


Løn i kroner og ører ser det nemlig lidt værre ud med, men heldigvis har jeg en forstående mand. Han bakker mig 110 % op og tjener heldigvis, så vi kan købe lidt at spise. Og det er stadig ingen klagesang herfra, jeg har selv valgt det. 

​​​​​​​Syv og et halvt år har jeg været uden løn. Og først i år ser det ud til, at jeg kan hæve lidt til mig selv. Det glæder jeg mig til. Med dette vil jeg gerne bede dig huske, at hvis nu det var en guldrandet forretning at have en patchworkbutik, så var der nok rigtig mange flere af dem.

Så tænk lidt længere og træf din beslutning. Jeg er sikker på, at den bliver god. Og jeg vil nyde at få dig på besøg hos BaliQuilt. 

Hav en skøn weekend,

Glade hilsner
Laila

BaliQuilt


1 kommentar:

  1. Inger R.
    Hej Laila! Tak for puslespillet, det er jo altid hyggeligt! Men det mest hyggelige er dog alligevel at besøge din butik! Så min beslutning er taget for længe siden: Jeg handler ikke i udenlandske patchwork-butikker på nettet. Hvis jeg falder over en pw-butik på en ferie både i DK og i udlandet på en ferie, ja, så kigger jeg naturligvis ind! Og det er jo bare sådan, at en butik, ligegyldigt om der er en bager, købmand tøjbutik eller patchworkbutik aldrig er bedre end personerne, som arbejder der, så kan varerne være nok så lækre! Hvis man er heldig, møder man en butik med et suverænt udvalg af varer til fordelagtige priser, glad, personlig betjening, råd og vejledning + måske kaffe. Hvis/når alle I andre tøser finder sådan en butik, så brug den!
    Ja, Laila, du ville jo gerne have kommentarer, så fik du da en! Håber, du holder længe ud endnu, du og alle jer derude ønskes alt godt, mange hilsner
    Inger

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.