lørdag den 16. februar 2019

Udfordringer er der nok af

Helle viste på søndags Sycafeen sin (indtil videre) udgave af den australske 365 Challenge. Det er en australsk gruppe, som har påbegyndt udfordringen i 2017. Det hele går ud på, at du hver dag modtager en ny blok til en MEGET stor 90 inch quilt med 365 forskellige blokke.

De fleste blokke er 3 eller 6 inch, nogen få fx dem til midten er større. De sys på maskine, men kan sikkert også sys på maskine. Jeg så 7 - 10 færdige quilts udstillet i Birmingham sidste år. Et imponerende skue.

Du kan tilmelde dig maillisten til blokkene her.  Det foregår via en facebookgruppe. Der er også en dansk gruppe, hvor medlemmerne kan støtte og inspirere hinanden i arbejdet med de mange blokke.

En stor udfordring som jeg følger spændt hos Helle.

En anden udfordring modtog jeg sidste år. Nemlig at arrangere en tur til Quilt Festival i Houston. Selvfølgelig tog jeg udfordringen op og der er nu en rejse til salg. Og det er lykkedes med en meget formuftig pris. Men det kan du alt sammen studere på webshoppen. Der er i skrivende stund 7 ledige værelser og jeg får ikke flere, når de er væk.

Nogen siger, at livet er EN stor udfordring. Patchwork er i hvert fald ofte. Lad mig høre, hvad din største udfordring indenfor netop patchwork er / har været?

Du må skrive mig en mail, en kommentar på bloggen eller et opslag på min facebookside. Uanset hvor du slår ned, så glæder jeg mig til at læse om det.

Hører du til dem, som hygger med puslespil. Så er der et helt frisk klar til dig. Og det er da selvfølgelig Helle og hendes 365 Challenge Quilt. Jeg tror faktisk, at puslespillet er lidt af en udfordring denne gang.
Rigtig god fornøjelse med det.

Og så er der kun tilbage at ønske dig en rigtig dejlig weekend. Jeg tror, at jeg skal sy lidt. Hvad med dig?

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt


2 kommentarer:

  1. Inger R.
    Hej Laila! Tak for puslespillet, - hyggeligt! Sikke dog en flot quilt, Helle har lavet, og jeg ææælsker bare blåt! Er det virkelig den oprindelige mening (udfordring), at man skal sy en blok om dagen i et år? Det lyder godt nok flot! Min største udfordring er, at få noget gjort færdigt. Jeg har masser af ufoer, og nu er jeg oven i købet lige begyndt på noget nyt! Nå, pyt med det, bare man hygger sig! Masser af patchwork-hilsner
    Inger

    SvarSlet
  2. Hej laila.. jeg fik ikke lov til at tilmelde mig... via dit link. Er der noget du kan gøre? Tak for dine hyggelige mails Knus Tanya

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.