lørdag den 16. juni 2018

Quilter eller patchworker

Kære patchwork-ven

Jeg har et spørgsmål til dig i dag. Hvis du skal bruge en af disse betegnelser om dig selv, hvilken ville du så vælge?

Quilter eller patchworker.....

Spørgsmålet er lige stillet i en meningsmåling inde i gruppen BaliQuilts Venner på facebook. Der kan du evt svare eller i en kommentar her.

Mine tanker om det er, at jeg er begge dele. Jeg syer patchwork, men jeg syer også quilts. Eller jeg er quilter, fordi jeg quilter mine projekter....

Eller er det to betegnelser for det samme. Jeg tror, jeg har haft det oppe at vende før. Men det undrer mig stadig og nu bliver du så inddraget.

Damen på billedet som quilter på langarmen hedder Ingrid. Hun syer patchwork og hun quilter. Og hun er faktisk ret dygtig til det. Tæppet på langarmen har hun designet mønstret til. Skåret på accuquilt, syet og nu også quiltet det.

Billedet er skilt ad lidt længere nede til et puslespil. Saml det, hvis du har lyst og ellers....

Hav en rigtig skøn weekend.

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt


1 kommentar:

  1. Inger R.
    Hej Laila! Hvad er jeg? Ja,- hvad er jeg, når jeg lige er kommet hjem fra en tur i biffen, og ude at spise med et glas vin eller to sammen med min lille mand? Godt tilfreds, i hvert fald! Undskyld, nu skal jeg nok tage mig sammen: Jeg tror mest, at jeg må kaldes en patchworker, jeg har vist for mange ufo`er, til at kalde mig for en quilter. Eller hvad? Quilter lyder ellers flottere, synes jeg. Hende Ingrid kan da kalde sig begge dele, hun er godt nok go`! Flot Quilt!
    Tak for puslespillet, det er altid hyggeligt, mange hilsner Inger

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.