mandag den 9. januar 2012

En blok hver dag - blok 9

Niende januar hedder blokken "Duck and Ducklings" og måler 10". Det er en five patch blok, hvilket er rart at vide, når den skal tegnes i EQ.

Derfor har jeg valgt 5 x 5 celler og 25 snappoints i min opsætning. Jeg vidste, at jeg skulle arbejde med stofkollektionen Sonora fra Bernatex, så det var bare at importere stofferne og sætte i sving.

Det blev til et slumretæppe med tre forskellige blokke. Legede lidt med at sætte stolper (sashing) ind, men det blev for meget. Det kom til at se ud som om, blokkene var meget små. Fordi en del af denne blok allerede ligner stolper. Jeg tænker her på krydset i midten.

Quilten har altså ikke stolper, men fordi blokken er med krydset i midten, ser det sådan ud. Anden blok fra oven i øverste række ser ud, som om den bliver flettet ind under den brune blok med små pinwheel.

Igen en quilt, der er værd at arbejde videre på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.