torsdag den 5. januar 2012

En blok hver dag - blok 5

Dagens blok hedder "Capital T", det betyder stort T og det ligner det da også. Men blokken ligner også en kimono, så mine tanker gik mere den vej, da jeg designede i EQ. En nem blok bestående af to størrelser half-square trekanter.

Blokken måler 6 * 6 ", men det er helt op til dig, hvis du bruger EQ. Det er nemt at ændre blokstørrelsen.

Sådan gør du i EQ:
Klik på "layout" fanebladet yderst til venstre nederst i skærmbilledet.
Flyt knappen, til du har den størrelse, du ønsker.
Bemærk, at du kan ændre på højde ELLER bredde.
Klik på "layer 1" og du er tilbage på quilten.


Jeg syntes, det er en vidunderlig blok og fik to forskellige quilts "ud af den". Du får den ene her, som giver et sjovt mønster i midten, hvor kimonoerne mødes.

Blokken i hjørnerne er fra EQ's bibliotek. Den er sådan lidt pagode-agtig efter min mening.

Nu har mine Quilters Block-A-Day alle været kvadratiske, det er nemt. Men egentlig er jeg altid lidt knarvorn, når jeg ser sådan et i en bog. For jeg er ikke så meget til at hænge quilts på væggen.

Derfor fik jeg et slumretæppe ud af blokkene i stedet. Det var bare vildt sjovt og jeg er tilfreds med resultatet.


Husk, jeg sender gerne EQ-filer til dig og vil bare elske en kommentar. Ved at dele bliver vi klogere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.