onsdag den 4. januar 2012

En blok hver dag - blok 4

Dagens blok hedder "Black and White", men jeg har nu ikke brugt de farver. Blå er klart en af mine yndlingsfarver og den har jeg anvendt på denne blok. En meget spændende blok efter min mening. Den danner fine mønstre med sig selv, så den kan snildt anvendes alene i en quilt.

Syet af fire half square trekanter med et twist, ikke så tosset, vel!

Jeg ledte så efter en blok, hvor hjørnet ville passe med de små kvadrater, som mødes midt på blokken. Det blev til en kombineret logcabin - fourpatch, som er i EQs blokbibliotek.

Jeg har oprettet mit eget bibliotek i EQ, hvor jeg gemmer blokkene fra hver dag.

Det gør du sådan i EQ:Vælg "library"
Vælg "my library"
Klik på "import"
Find din projektfil, ligger som regel i mappen "My EQ"


Vælg filen
Nu får du vist alle projektets blokke
Klik på den, du vil importere eller vælg ctrl a og marker alle

Klik på "copy"
Klik på "my library"
Klik på "paste"
Blokken sættes ind
Klik på "save library"


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.