tirsdag den 15. marts 2011

Med eller uden?

Når jeg quilter, har jeg handsker på. Det har jeg, fordi jeg ikke spænder så meget i skuldre eller hænder for at holde fast på quilten. Forskellige mærker af handsker er afprøvet gennem tiden, ligesom andre hjælpemidler til at gøre quiltningen nemmere. Det er svært at finde det helt rigtige, men måske kan du drage nytte af mine erfaringer. De kan i hvert fald gøre det lidt lettere, når du skal DIT valg af hjælpemiddel til quiltning. Men måske har du slet ikke brug for nogen?

When quilting I use gloves. I do so because it makes my shoulders and hand less tense. I've tried out different kind of gloves during time as well as other notions to ease up my quilting. I find it difficult to choose or find just the right tool. Hope that my experience can be helpful to you when choosing quilting tools. But maybe you don't need any?

Først købte jeg et sæt ringe fra Cottonpatch England, de er lavet af plastic og i to størrelser. De virkede ok, men jeg blev ikke ved at bruge dem. Var nødt til at lede videre efter det helt rigtige værktøj.

First I bought a set of "hoops" from Cottonpatch England, they were made of plastic and came ind two different sizes. They worked ok, but I didn't continue to use them. Had to go on searching for the right tool.

Derefter prøvede jeg et par almindelige havehandsker, de virkede også ok. Gjorde quiltningen lidt nemmere. Men jeg ville gerne have flere "knopper"  for at kunne endnu bedre fast på quilten.

Next was a pair of ordinary gloves for gardening, they worked ok. Made the quilting a bit easier. But I wanted the "dots" to make a tighter grip.


Nu fandt jeg et par svenske havehandsker og virkede virkelig godt. Der var mange og mindre "knopper" på, så jeg kunne holde rigtig godt fast, når jeg quiltede. Som du kan se, er de faktisk helt mørke af den megen brug af dem.  

Then I found an other pair of garden gloves, this time in Sweden and they really work very good and holds on tight to the quilttop when quilting. The "dots" were smaller and more and they certainly had a much tighter grip. As you can see on the picture they are darkened by use.

For ikke så længe siden kom en af pigerne i symus med et par orange latexbelagte handsker med blomster på, virkelig fancy. Med dem var grebet på quilten næsten perfekt, eneste minus var, at hænderne blev meget varme i dem.

Not so long ago some of the girls in the guild had bought a pair of orange latex flowery gloves, they made the grip almost perfect. Only thing is, that your hands get warm inside them.

Min svigersøn var den, som bragte mig meget tæt på den perfekte løsning - han gav mig et par handsker, som han bruger på sit arbejde som ejendomsservicetekniker (pedel). De er købt i et byggemarked og gør det muligt at holde meget godt fast på quilttoppen samtidig med, at hænderne ikke bliver varme. Dem kan du se tættere på i det første billede i dette indlæg.

My son in law was the one to bring closer the perfect solution - he gave me a pair of gloves which he uses at work as a carpenter. They are bought in do-it-yourself market and makes you hold very tight onto the quilttop AND also lets air enter the gloves leaving you without hot hands. You can take a closer look at the first picture at the top of this entry.

3 kommentarer:

  1. Hi Laila, I use gloves as well , mine are quite good ,I forget the name of them .I tried the plastic hoops too but didn't care for them .

    SvarSlet
  2. Ja mine hedder Fons and Porters IHIHI og de er så pæne gule :):)Tænk hvad Patchwork kan føre til !!

    SvarSlet
  3. Se nu er man blevet medlem af Quilte-liv. Det er da et dejligt navn på sit liv.

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.