søndag den 13. februar 2011

EQ BOM Februar

Februarblokken til EQ BOM er syet, jeg har valgt noget hvidt stof med motiver fra New York. Faktisk købt i NY, men ved ikke helt, om det er så godt. Det må tiden og de næste blokke vise.
Men det er sjovt at være med og svært at tage et billede, hvor blokken hænger helt lige. Hm, det undrer mig også, at selv om jeg skærer fuldstændig og jeg mener fuldstændig! nøjagtigt og syr lige så, så kan den alligevel blive en smule skæv.
Det må skyldes de skrå linier i half square triangles og selvfølgelig min unøjagtighed. Jeg øver mig og prøver at sy langsommere, så det kan blive nøjagtige sømme. Øvelse gør mester, ikk.

February block for the EQ BOM is now finished, I've chosen a white fabric with motifs from New York. The fabric is actually bought in NY, but I'm not sure if it works all right here. Time and the next blocks will show that.
It's great fun to take part in the BOM and hard to take a picture where the blocks is hanging even. Hm, I'm wondering - I cut scant and I mean scant!, sew the same and even so it gets a little unaccurat.
It must be due to diagonal lines in the HST and of course my unaccuracy. I practise sewing slower to be more precise. Practise does a master - according to a Danish saying. Don't know if it's the same in English.

Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Det er altid spændende at følge en BOM og hvor man ikke helt ved, havd skal det ende op med. Alle de tanker man gør sig. Måske skal man blot sy og så evt. sy en enkelt eller to blokke om til sidst, hvis de er helt håbløse i farverne.
    God fornøjelse :-).

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.