søndag den 23. januar 2011

Ugens arbejde

Nogen vil måske tro, at jeg slet ikke har syet noget i den forløbne uge. Men jeg har i den grad syet. I vores gruppe "symus" havde vi sæsonens maraton i går fra kl. 10.00 - 22.00. Inden da skulle jeg oversætte mønsteret og tænkte: "Jeg kan da lige sy en quilt, så det er afprøvet". Stofferne er delvis valgt at min svigersøn, så med tiden skal det blive en quilt til ham. Den skal lige forlænges med et par blokke.

Mønsteret er utrolig smukt og med det i tankerne overlevede jeg at sy mange, mange, mange rektangler på skrå til spidser. En anderledes teknik, men jeg blev ganske ferm til det efterhånden.

Lørdag havde jeg medbragt en færdigsyet blok, de tre andre hænger på designvæggen hjemme. De er syet i rækker lige til at samle til blokke. Det bliver spændende at se den færdig.

Lørdag var det nogen ganske andre farver, men mere om det senere.

Some of you might think, that I haven't been up to sewing the past week. But I sure have. My guild was having our maraton this season yesterday. My task was to translate the pattern and then I thought: "Well, why not make a quilt this week for the maraton". My son in law has chosen some of the fabric and in time the quilt will be his. It will though have to be extended with two blocks.

The patterns is absolutely beautiful and this made be live trough sewing tons and tons of rectangles diagonally. A new technoque to me, but I became quite good at it.

I had one block to present to the guild and the rows for three more hanging at home on my designwall. Ready for making the rest of the blocks. I can hardly wait to see the finished result.

The colors for yesterday are totally different, but more about this later.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.