søndag den 7. marts 2010

Stratavarious

It all began with a new book, it often does. StrataVarious Quilts what a joy - nine different quilts which can easily be made of scraps. I found a pattern and only changed the applique.










I wanted to make a quilt for a friend, whoa has been divorced and didn't get the quilt I made for her to her new home. I knew it should be in black and grey colors. The applique has been made from a picture of a neckless she got from her new boyfriend. I enlarged the heart in the neckless on freezerpaper.

In Danish: Det begyndte som så ofte med en bog, en fantastisk bog med ni mønstre som alle nemt kan sys af rester. Jeg ville sy en quilt til en veninde, der var blevet skilt. Da hun flyttede fik hun ikke den quilt med, som jeg havde syet til hende. Jeg ændrede applikationen til en tegning af et hjerte, som hun havde fået af sin nye kæreste. Det forstørrede jeg og tegnede på frysepapir. Farverne skulle være sort og grå.

The stratas has been made and I'm cutting the blocks. In Danish: Panelerne er syet og jeg skærer blokkene.










Four blocks on the wall / In Danish: Fire blokke på væggen.















The top has been quilted and only need the outer binding, which will be red. That must wait until tomorrow. In Danish: Toppen er quiltet, mangler kun den sidste kant. Det må vente til i morgen.






Closeup of the appliqued heart. In Danish: Nærbillede af det applikerede hjerte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.