fredag den 5. marts 2010

I'm back - Så er jeg tilbage

A year has past by, where did it go? I don't know really. I've been very busy at work but I've been missing the blog, so here I am. Ready to blog about my life of quilting again.

Last weekend I was so fortuned to attend a seminar with Dorte Gjelstrup teaching Happy Village. Karen Eckmeier is the woman behind and be sure to visit her website and enjoy the stunning quilts.

My Happy Village is ready for the tulle and quilting, it has been very fun to create it and I'm sure that I'll be making more. I you want to watch the pictures from the seminar, please follow the link here

After the word in Danish, I'll place the pictures of the proces from house-parts to roofs, windows and the last step: stairs.

In Danish: Der er gået over et år siden, jeg skrev på bloggen sidst. Hvor det er blevet af, aner jeg ikke. Men jeg er tilbage og klar til at blogge om quiltning. Sidste weekend var jeg så heldig at deltage i et kursus med Dorte Gjelstrup i Happy Villages inspireret af Karen Eckmeier. Besøg endelig hendes hjemmeside og nyd de fantastiske billeder af hendes quilts.

Min by er klar til tyl og quiltning, det har været mega sjovt og jeg skal helt sikkert skabe flere byer. Herunder billeder af processen fra hus-dele, tag, vinduer til trinnene. Se billeder fra kurset her.


Parts for the houses are attached / husdelene er sat på

The rooftops are on (I couldn't resist adding some windows, just to watch how it looked) / tagene er på (kunne ikke lade være at sætte et par vinduer på for at se hvordán det så ud).

The windows have been placed. / Vinduerne er sat på.





And this is the quilt at the moment - steps attached. Tulle and quilting to go. / Sådan ser quilten ud lige nu, der mangler tyl og quiltning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.