lørdag den 29. juni 2019

Hård hud på nålefingeren og trådrester på arme og ben

I disse tider med digital overflod af information kan det for nogen virke helt uoverskueligt. Overvældelse og modløshed kan ramme selv den mest inkarnerede patchwork med hård hud på nålefingeren samt trådrester på både arme og ben efter mange år ved sytøjet.

Facebook er en velsignelse af de skønneste grupper, som der kan findes ligesindede indenfor stort set alt. Jeg opdagede lige, at jeg var medlem af 64 grupper. Og det er ikke længe siden, at jeg barberede ned på dem, jeg ikke havde besøgt det seneste år.

Det er da vidunderligt at kunne dele fælles interesse og lade sig inspirere, hjælpe og begejstre. BaliQuilt har sig helt egen facebookgruppe. Den begyndte som "BaliQuilts Venner". Men det er et lidt tosset navn til en butik. Og nu har jeg omdøbt den til "Et par sting om dagen" - din online sycafe. Tænkt som en oase hvor vi kan dele vores fælles passion for patchwork. Du er også velkommen, hvis du ikke allerede er meldt ind.

Her er det tanken, vi kan dele vores projekter eller drømme om samme. Vi kan hjælpe og inspirere hinanden. Du kan deltage i de begivenheder, som kommer i gruppen. Og vi snupper også en pralerunde, ligesom vi gør det på sycafeer i den fysiske butik.

Gruppen er lukket, som i helt lukket. Det betyder, at der ikke kan deles ud fra gruppen. Årsagen til det er, at jeg ikke synes, at vores snak og fællesskab nødvendigvis har interesse for alle mine venner. Især ikke for dem, som ikke er skør patchworker som mig. Men alle er velkommen.

Det er gratis at være i gruppen. Der er en varm og hjertelig tone. Vi passer på hinanden. Og du kan være med, hvis du har lyst.

Livet er skønt eller...

Kan du have en skøn varm weekend. Og husk, et par sting om dagen - det hjælper på sagen.
Og jo, der kan sys selvom det er lidt varmt. Ind i skyggen og en kølig drink med.

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt


1 kommentar:

  1. Inger R.
    Hej Laila! Tak for puslespillet, det er bare så hyggeligt! Ja da, også her bor der en kone med hård hud på nålefingeren, stoftrevler og trådrester overalt, soveværelset dog undtager! Men jeg er ikke på facebook, det orker jeg bare ikke, sorry! Men der bliver hygget igennem med sytøjet, i disse dage inden for i skyggen. Og det bliver skønt at møde sy-veninderne igen, efter sommerferietiden. Mange hilsner til jer alle fra
    Inger

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.