lørdag den 5. januar 2019

Sådan får du brugt dine rester

Hemmeligheden er tilsætning af basisstoffer, som passer med det, du har. Alle mønstre kan i virkeligheden bruges til rester. Rester defineret som de stoffer, du allerede har købt. Købt og lagt på plads på dit private stoflager. Stoflager eller skattekiste - skattekiste fordi det virkelig er en skat.

Du har forelsket dig i stofferne, købt dem og lagt dem på plads. Så du kan lide dem. De skal bare sættes sammen med basisstoffer. De giver nemlig ro til projektet og binder dine stoffer sammen til et flot projekt. 

Du er altid velkommen til at komme forbi med noget fra skattekisten, så vi sammen kan finde de basisstoffer, du har brug for. Eller du kan bestille fra webshoppen, basisstoffer går du aldrig fejl af.
Jeg har to serier med flere hundrede forskellige stoffer. Det er Quilters Palette fra RJR designet af Jinny Beyer og Hopscotch fra RJR designet af Jamie Fingal.

Savner du inspiration til nye mønstre, så kan jeg anbefale Block Magazine fra Missouri Star Quilt Company. Du får 10 projekter i hvert blad. De tager udgangspunkt i "Percuts", altså stoffer som er enten skåret i 2½ inch strimler, 5 eller 10 inch kvadrater. Og ved du hvad, det er helt perfekt til DINE stoffer sammen med et basisstof til bund og ro.

God fornøjelse med at få omsat din skat til skattede projekter.

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt


1 kommentar:

  1. Inger R.
    Hej Laila! Du ønskes et rigtig godt, dejligt, sjovt og travlt Nytår med et godt helbred. Tak for det gamle år, jeg håber på at besøge dig i butikken nogle gange, også i år! Angående rester: Dengang jeg så småt startede med patchwork, lånte jeg bøger på biblioteket, og så herlige quilt i alle farver. Jeg begreb ikke, hvordan man kunne have så mange forskellige stoffer i den samme quilt, hvordan kunne det dog lade sig gøre? Nu forstår jeg bedre! Hvem har ikke rester? De kommer af sig selv og restetæpper er bare godt!
    Tusind tak for puslespillet, det er altid hyggeligt, og Block Magazine er alletiders!
    Mange hilsner Inger

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.