lørdag den 27. januar 2018

Den taske kan du også sy

For noget tid siden talte vi i Morgen-sycafeen om at sy på stamps eller foundation piecing. Altså de mønstre, hvor du lægger stoffet på papir og syer i en streg på maskine. Med denne teknik er det fx nemt at sy flotte smalle spidser helt præcist.

Men som med alting kræver det øvelse. Jeg vidste, at RJR Fabrics som blandt leverer Quilters Palette til mig, havde et gratis mønster på en flot taske. Et rimelig enkelt projekt at afprøve teknikken på. Det var der flere, som ville. Og forleden viste Bente og Lisbeth deres flotte tasker frem.

De er da så flotte, eller hvad siger du? Og så var det så genialt, at strimmelpakker - balipops kan bruges til tasken. De passer perfekt til strimlerne. Og vender du dem rigtigt, kan du få to dele af gangen på en strimmel bare 2½ inch bred.

Du vender den ene med spidsen op og den anden ned. Så passer de som fod i hose sammen på bredden af strimlen.

Uha, og som altid på en lørdag, så har jeg skilt dem ad til ugens puslespil.

Så du kan samle dem, hvis du har lyst.

Kan du have en ganske fortryllende weekend.  Og få nu syet lidt. Jeg ved, at jeg nok ikke får syet meget. Morten Kyndbøl kommer nemlig på besøg i eftermiddag og installerer Q-matic på min langarm. Det er en computer og program, så der kan quiltes 600 forskellige mønstre. Til en start. Men mere om det en anden gang.

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt


9 kommentarer:

  1. Takk for puslespill og fint veskemønster! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birthe
      Velbekomme, skønt at du kan lide det.
      God fornøjelse med vesken. ;)
      Glade hilsner
      Laila
      BaliQuilt

      Slet
  2. Inger R.
    Hej Laila! Tak for puslespillet, det er altid hyggeligt, og for mønsteret, som jeg nu har kopieret. Flotte, farveglade tasker Bente og Lisbeth viser frem, dygtige damer! Måske sku` man prøve (igen) med stamps, selv om det kan være en udfordring med at sy "spejlvendt"! Rigtig god weekend til dig og dine, mange hilsner Inger

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Inger
      Dejligt, at du hygger dig. Det gør jeg også med at skrive. Jeg har bestemt også en udfordring med at sy "spejlvendt". Men er fristet. Så skal vi ikke prøve?
      Glade hilsner
      Laila
      BaliQuilt

      Slet
  3. tak for puslespillet, Flotte tasker, måske skulle man prøver det en gang...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej
      Velbekomme, dejligt at du kan lide det.
      Glade hilsner
      Laila
      BaliQuilt

      Slet
  4. Hej Laila
    Hvor er det jeg kan hente mønstret ned fra. Jeg kan ikke finde det og når jeg trykker på linket "et gratis mønster på en flot taske" sker der ikke noget??
    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila
      Jeg har fundet det nu. Glæder mig til at sy det.
      Hilsen
      Mette

      Slet
    2. Hej Mette

      Godt, at du fandt mønstret. God fornøjelse med syningen.

      Glade hilsner
      Laila
      BaliQuilt

      Slet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.