lørdag den 28. oktober 2017

Karens trekanter

Har du svært ved at finde flotte blokmønstre, som ser fantastiske ud og samtidig ikke er for svære at sy?

Så læs lidt mere her, for blokke syet med "half square trekanter" (HST) kunne være løsningen. De kan kombineres til nærmest det uendelige. Det handler bare om at vende og dreje HST til et nyt look. Karen har brugt en oversigt, som var i et Block Magazine  og viste 80 forskellige blokke.

Karen har syet en quilt med 42 blokke, der mangler en kant mere og så lukkekant. Derefter skal hun quilte den på langarmen. Der er brugt en masse forskellige store og små rester, så alle blokke er forskellige med ens bundstof.

Hvis du ikke helt ved, hvad en HST er eller vil vide mere om den, så har jeg skrevet et indlæg her på bloggen om præcis HST.

Karen har skåret sine trekanter med Accuquilt. Det er nemt, hurtigt og fuldstændig præcist. Samtidig er "dog ears" - hjørnerne skåret af, så du bare kan lægge dem oven på hinanden ret mod ret og sy sammen med en kvart inch sømrum.

Du kan også sy dem over papir, det er nemt. Og du skal bare pille papiret af bagefter. Og endelig er der mange andre smarte teknikker til nemt at sy en masse HST. Nogen af dem er nævnt i et andet indlæg her på bloggen.

Jeg har skilt Karen og quilttoppen til et puslespil, saml det, hvis du har lyst.

Rigtig god weekend.

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt


2 kommentarer:

  1. Hej Laila! Tak for puslespillet, det er rigtig hyggeligt! Det er lidt mærkeligt, at jeg hygger mig med at lægge puslespil (på computeren) her på mine gamle dage, for da jeg var barn og ung, lagde jeg aldrig puslespil, det gad jeg virkelig ikke! Det er en skøn quilt, Karen har lavet, sikke et stort, tålmodigt og og flot arbejde. Får vi den også at se efter quiltning? Fortsat god weekend, mange hilsner Inger (IR)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Inger
      Pudsigt som vi ændrer smag med alderen. Som barn havde vi nok mere krudt i ..øven og nu lidt mere tid og ro.
      Jeg tager helt sikkert et billede af Karens quilt, når hun er helt færdig med den.
      Rigtig god søndag til dig
      Glade hilsner
      Laila
      BaliQuilt

      Slet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.