fredag den 8. februar 2013

Quiltersjov 8 februar 2013

Fredag igen, en uge med oprydning efter "festen" sidste weekend i Rødovre. Tusind tak til alle, som kiggede forbi og til jer som måtte nøjes med at tænke på at deltage ;) Det var en god oplevelse, jeg håber på MANGE flere patchworkbutikker næste år. Messen afholdes igen 31. januar - 1. - 2. februar 2014.

Jeg har fundet en vinder og det gav lige et stik i "den dårlige samvittighed". Marita fra Færæerne er ugens vinder, så nu er der både et gavekort og en lineal klar til dig!
Tillykke med gevinsten, jeg sender dig en kode, så du kan bruge gavekortet næste gang, du handler online.

Ugens puslespil er et smukt billede med den tråd, som er en del af Superior Thread University klubbens pakke nummer 2. En skøn blank tråd, der gør sig rigtig godt. Jeg håber på et blogindlæg om pakke nummer 1 i løbet af weekenden. Pakke 2 er klar til medlemmerne fra mandag, jeg mailer til jer.



Som altid, saml puslespillet hvis du har lyst og lad være, hvis det ikke er noget for dig. Det er KUN for SJOV!
preview
Jeg skal da ellers lige love for, at der kom indlæg omkring sidste indkøb. Det var rigtig spændende læsning og meget forskelligt, hvad der var blevet købt ind. Mens jeg læste, kom jeg til at tænke på de nye bøger, der er dukket op til butikken og om der dog ikke skulle være bare en af dem, der ville flytte ind permanent hos mig. Vi er nået til ugens quilterfilosofiske ?

Hvad handler den sidste patchwork/quilte-bog om, som du har købt?

Skriv dit svar i en kommentar herunder og du deltager i ugens lodtrækning om et gavekort til BaliQuilt.

Rigtig god weekend og husk, det er kun for SJOV!

19 kommentarer:

  1. Successful Scrap Quilts from Simple Rectangles. Der er virkelig mange gode anvisninger, så den kan anbefales.

    mvh
    Anne-Lise B

    SvarSlet
  2. Hej Laila
    Min sidste patchwork/quiltebog er den jeg købte hos dig "60 pieced Quilt Borders" som er en rigtig god inspiraton når man skal lave kanter. Min næste bog er den jeg har bestilt hos dig med de 501 blokke :o)
    God weekend... :o)
    Mange hilsener fra Tina

    SvarSlet
  3. Hej Laila
    Den sidste patchworkbog jeg købte, handler om hvordan man kan anvende balistoffer i mange forskellige opsætninger. Bogen er købt hos dig, en af dem med numre på.
    Venlig hilsen
    Kirstine Heldam

    SvarSlet
  4. Ja, min sidste patchworkbog er sandelig også købt hos BaliQuilt. Og det er bogen "Happy Villages". Og jeg er allerede godt i gang med min egen Happy Village - og det er rigtig sjovt :-)

    SvarSlet
  5. Min sidste bog Laurie Shifrins bog Batik Gems. Hvis jeg ikke husker helkt forkert købt hos Bali Quilt ;-))) den butik må du kende.
    syhilsner Esther

    SvarSlet
  6. Den sidste bog jeg har købt er Sy med Cath Kidston, og der er stof til en taske med og den glæder jeg mig til at sy.
    Mange syhilsner

    Lisbeth

    SvarSlet
  7. Hej Laila.
    Min sidstkøbte bog er købt i Baliquilt og der er Happy villages.
    Jeg kigger tit i den og glæder mig rigtig meget til at skulle igang med huse.
    Mvh AnneH

    SvarSlet
  8. Hej
    Jeg skulle lige kigge i bogreolen. Den sidst indkøbte bog er Julens Patchwork, og mange af mønstrene kan sagtens danne inspiration til andre årstider.
    Venlig hilsen
    Ninna Kofoed

    SvarSlet
  9. Min sidste bog : Japannese Sahiko af Susan Briscoe
    Den næste som jeg ønsker mig er: 501 quilting Motifs
    Hilsen Birgirh

    SvarSlet
  10. Min sidstkøbte bog er Happy villages. Jeg har desværre ikke nået at lave så mange af de skønne huse, men er dog godt igang, med min første "by".
    Syhilsen
    Lilian T Møller

    SvarSlet
  11. Hej Laila

    Min seneste quiltebog handler om frihåndsquiltning - "Free-Motion Quilting".

    Mange quiltehilsner fra
    Helle Hermansen

    SvarSlet
  12. Hej Laila, min sidste bog hedder "the border. En bog med en masse skønne kanter. Hilsen Jane

    SvarSlet
  13. Hej Laila Jeg kan simpel ikke huske hvilke sidste bog jeg har købt, men jeg har lige arvet alle min mors ;-), og hun købte bøger, hvor jeg mere har købt blade ;-) og jeg er også god til at ønske mig bøger Mh Lone Morsing

    SvarSlet
  14. hej Laila
    Den sidste bog jeg har købt handler om quilting. Jeg vil så gerne kunne quilte blade og andre skønne border, men lige nu kæmper jeg en kamp :-)
    Men jeg tror på det nok skal lykkes.
    Gitte M

    SvarSlet
  15. Hej Laila.

    Min sidste bog jeg købte.Applique birds af Pamela Humphries, en dejlig bog som jeg nyder at kikke i, det skal var længe før jeg begynder.

    Mange hilsner solvejg

    SvarSlet
  16. Hej Laila! Åh,- det er desværre LÆNGE siden! Men jeg tror, at det enten var: another bite of SCHNIBBLES, eller måske BITS and PIECES? Måske købte jeg dem samtidig, jeg kan ikke huske det. Det må være længe siden, for jeg synes, at jeg er begyndt at få abstinenser! ;-) Mange hilsner Inger

    SvarSlet
  17. Hej Laila
    De sidste bøger jeg købte, for jeg købte to på en gang, 60 pieced quilt borders og The big book of patchwork, 2 bøger som jeg begge synes super godt om, har allerede planlagt det første tæppe jeg skal sy, og som noget nyt vil jeg forsøge mig ud i maskinsygning det bliver rigtigt spændende.
    mange syhilsner Jette Hansen.

    SvarSlet
  18. Hej Laila. De sidste bøger jeg købte,var dem med Zen-quiltning. Dem kan jeg nu blive helt opslugt af. Den ene er af Patferguson. Den anden af Suzanne McNeill. Her er noget så man kan komme igang, noget med mønstre (jeg er god til at se billeder) kan ikke engelsk. Jeg tror nu også man bare kan gå i gang med at sy. Det er jo til at få renset hjernen. Zen = meditation. Så det skal nok gå.
    Glæder mig til dette healingsprojekt.
    Quiltehilsen fra
    Rita Strange Jensen

    SvarSlet
  19. Den sidste bog jeg har købt hedder Quilt Hawaiian:):
    Jeg har købt den i Thailand.
    Det er en spændende bog hvor der er brugt Foto af blomster, og så er de forenklet.
    De søde blomster bruges på tasker.
    Det er godt der er billeder, for hold da op hvem kan læse de underlige tegn og gerninger.

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.