søndag den 29. april 2012

EQ - udfordring maj

På Facebook har jeg oprettet en gruppe, hvor alle som har EQ (eller de som vil lære det at kende) kan være med. Hvis du har en facebookprofil og har lyst til at være med, så klik her.

Der skete det for mig, da jeg havde købt programmet (begyndte med EQ5), at jeg ikke rigtig nåede at få brugt det. Det betød, at jeg ikke lærte det at kende og altså heller ikke fik det brugt. Ærgerligt, ikk!

I maj kan du deltage i en udfordring og på den måde lære programmet bedre at kende. Udfordringen lyder ganske enkelt:

Design en dækkerserviet i EQ

Der er dermed tre krav:
  1. Du skal designe mønster
  2. Det skal være en dækkeserviet
  3. Det skal designes i EQ
Udfordringen slutter 31. maj, hvor du skal vælge højst to af dine designs og lægge på facebook. Filerne skal også sendes til mig, så sørger jeg for at alle deltagere får projekterne. Ligesom billederne lægges her på bloggen. Men mere om det til den tid.


Hvordan gør du så det? Jo, du kan fx. begynde i EQs layout-bibliotek. Det finder du ved at klikke på "library", "layout" og "placemate".


Der får du serveret 25 forskellige layout til dækkeservietter på et sølvfad, nærmest. Værs'go og vælge. Du klikker på det layout, du vil have og derefter på "add to Scetchbook". Du kan tilføje lige så mange, du vil til skitsebogen.

Bliver det ikke kedeligt, hvis alle vælger fra biblioteket, tænker du måske. Det tror jeg ikke, det sjove begynder, når der skal vælges blokke, stoffer mm. Blokkene kan vendes, drejes, spejlvendes. Der kan eksperimenteres med sammensætningen for at få nye mønstre frem.

Det behøver IKKE være fra layout-biblioteket, du er velkommen til at designe dit helt eget design.


Skriv en kommentar/spørgsmål/forslag her eller på Facebook. Jeg samler op her på dem, så de der ikke har Facebook også kan have lidt fornøjelse af udfordringen.

Lad os hjælpe hinanden, have det sjovt og blive dygtigere til at bruge EQ.

God fornøjelse.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.