lørdag den 2. april 2011

Crazy syning

Lørdag var der kursus hos Symus, denne gang var det crazy-teknikken, der skulle læres. Anne og jeg så en masse smukke quilts i Alsace (2009) og der fik jeg ideen og lysten til at lære mere. Så er det sørme lang tid at vente og faktisk næsten nå at glemme fascinationen fra dengang.

Jeg havde besluttet at sy på maskine - overrasket? ;)) - nej, vel? Faktisk er der så mange hundrede forskellige pyntesømme, som bare venter på at blive brugt. Det bliver ikke så farvestrålende som håndsyningen, kunne jeg godt se. Så skal broderimodulet i brug og det er vist lige "overkill". Alligevel kan jeg se mange muligheder med teknikken og mine elskede symaskiner.

Jeg syede et stykke, som skal sættes i en pude. Stofferne var rester, som dog godt kunne synes at være lidt for små og derfor svært at finde, men det gik. Jeg kan lide tanken om at anvende rester her og sætte det sammen med ensfarvede stoffer bagefter. Nu er resultatet noget spraglet, men tænk hvis det bare var røde rester, der var brugt. Det ville da se helt kanon godt ud! Har allerede ideer til nye projekter, uha uha. Det er quilteliv!

Crazy sewing was taught at my guild "symus" this saturday. I've seen a lot of crazy quilts in Alsace (2009) together with Anne and it was at that time, the idea of this semínar took place. It has been quite a long time to wait and almost forget about the fascination back then.

I had decided to use my sewingmachine - surprised? - no, you'r not;)). Actually there are hundreds of beautiful stitches just waiting to be used.  They do NOT turn out as bright and multi-coloured as the handsewing, I admit that. I could use the embrodery-module, but that would be "over-kill". Even so I see lot of possibilities with the technique and my beloved sewingmachines.

I made a piece to be used in a pillow. The fabrics were all scraps and it was a bit hard to find pieces big enough. I do like the idea about using scraps for this og combine with plain fabric afterwards. My fabrics are quite gaudy, but imagine having chosen all reds and then the plain black fabric - awsome!! I have lots of new ideas popping through my head, uha uha. This is certainly quilt-life!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.