lørdag den 4. december 2010

Work of the day - dagens arbejde

Ready to go ! - In Danish: Klar til at sy !


It has been a wonderful saturday with sewing and chatting, this is life when it's best! I managed to sew two placemats or tops as they haven't been quilted yet. Susanne and Janne were also making tulip-placemats and their placemat was quite a lot bigger than mine. Annette read the instructions and I was laughed out as she read, that I should have cut the squares 2 3/4 " instead of 2 1/2 ". I could have been wrong, but read it again and found that the only spot with the measurement 2 1/2 " was on the placemats. The pattern had instructions for four or five different things and all other were 2 3/4 ". A mistake in printing, the problem will be solved by adding a row on the right and bottom. ;))

I've found a tutorial on how to do an applique, scroll down to watch it.



In Danish:
Susanne took my picture working on the second placemat.
In Danish: Susanne tog et billede af mig, da jeg syede.
Det har været en helt vidunderlig lørdag, syning og snakke, det er livet, når det er bedst. Jeg gik syet to dækkeservietter eller toppe. De er jo ikke quiltet endnu. Susanne and Janne syede også tulipandækkeservietter og deres var en hel del større end mine.
Annette læste instruktionen igennem og jeg blev grinet godt af, da hun læste, at jeg skulle have skåret kvadraterne 2 3/4 " i stedet for 2 1/2".
-jeg kan narturligvis tage fejl, men læste igen, hvad der stod. Og tænk det eneste sted, hvor der stod 2 1/2 " var ved dækkeservietterne. Mønsteret var til fire eller fem forskellige ting og alle andre steder stod 2 3/4". En trykfejl altså, nå problemet løses ved at sy en ekstra række på højre side og i bunden. ;))

Jeg fandt en video-instruktion på, hvordan man syr applikation. Kig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.