mandag den 27. december 2010

Die PatchWerkstatt


Indgang til Die Patchworkstatt

På min tur til Tyskland havde jeg gjort lidt research inden. Dansk patchworkforenings hjemmeside har nemlig rejseservice, hvor der er en liste over butikker i hele verden. Der var så tre butikker, som jeg kunne nå på turen. Den første var Die PatchWerkstatt i Malente-Timmdorf, som lå kun fire km fra vores hotel.

Da vi ankom til butikken, som lå i et villakvarter, opdagede vi, at den først åbnede kl. 15.00. Altså tre timer senere ! Ved nærmere læsning på skiltet fremgik det, at vi kunne henvende os hos naboen. Det gjorde jeg, samtidig rullede en bil op i indkørslen. "Er det mig, I søger" blev der spurgt. Ja, det var det jo nok. Det var indehaveren, Ursula Becker, hun lukkede op og viste os ovenpå. 
Birgitte i det flotte lokale



Her blev vi mødt af flere flotte quilts og et smukt, lyst lokale med mange spændende ting. Vi fik en god snak (på tysk) ua, der mangler ord ind imellem. Ursula tilbød at tale engelsk, men jeg mente nu, at jeg skulle tale tysk.

Vi blev afbrudt af en dyttende bus og efter noget tid, gik det op for os, at vi holdt i vejen. Jeg spurtede ud og flyttede, mens Birgitte klarede afregningen. Hun havde nemlig kontanter, de tager kun EC-karte i Tyskland.

Lidt nye stoffer og blade.


Jeg kan varmt anbefale et besøg til Die Patchworkstatt, hvis I kommer på de kanter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.