lørdag den 3. april 2010

Bedquilt for my niece / sengetæppe til min niece

A few years ago I made a quilt for my niece and now she has asked for a new. She is very fond of the quilt, I made, but her bed has been changed. So she wanted to have a new quilt for her bed. I told her, she could pick some fabric for the quilt her selfe and she chose a blue with seahorses, a purple with butterflies and a black with pins in many colours. Actually she also chose another purple and blue one, but it didn't fit in at all.


I used her choice for the rest of the fabrics and wanted to make it a really bright quilt for a girl at eight (on 30. may), where she will get the quilt.


In Danish: For et par å siden syede jeg en quilt til min niece, som nu har sprugt om jeg vil sy en ny. Hun er glad for den, hun har fået, men hendes seng er blevet fornyet og så er den ikke lang nok. Hun fik lov at vælge tre stoffer selv og valgte en blå med søheste, en lilla med sommerfugle og en sort med små knappenåle i mange forskellige farver. Faktisk valgte hun en lilla mere med blå blomster, men det tog jeg fra igen, den passede ikke sammen med de andre.

Jeg valgte de sidste og ville gerne sy en quilt i klare friske farver til en pige på snart otte år. Det bliver hun 30. maj, hvor det er tanken, at hun skal have quilten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.