søndag den 25. januar 2009

EQ January Challenge

I've been the lucky owner of EQ for some years and have used it often. BUT not as often as I like to. Every month the EQ website gives a challenge, this time it was to make a quilt with foundation pieced blocks.

I decided, that NOW was the time to participate in the Challenge and made two quilts, which is the limit for one person. It was quite funny to work out the designs and I'm pleased with how they turned out.


The first was FlowerPower, I mas determined to use bright colours and blocks with flowers. The second I used the new Kaleidoskope blocks and the new January fabrics. I wanted to use only one block and very few fabrics in WinterStars.

Feel free to contact me, if you would like to have the pattern. I use EQ 6. It doesn't seem to be possible to upload EQ files, but I will be happy to mail them. Hope you like what see !!


In Danish:
Jeg har haft EQ programmet i nogen år nu og har da også brugt det ind imellem, men ikke så meget som jeg gerne ville.


På EQs hjemmeside lægges der hver måned en udfordring ud. I januar var det at designe en quilt, hvor der var brugt foundation pieced blokke. Jeg fik udformet to, som er det maksimale, der må indsendes pr. person.

FlowerPower var den første, her ville jeg bruge klare farver og blokke med blomster i.
Den anden, WinterStars, består af kun en blok og få stoffer. Blokken er fra de nye kaleidoskop-blokke og stofferne fra stofpaletten fra januar.


Kontakt mig, hvis du gerne vil have EQ-filen. Det kan ikke lade sig gøre at lægge dem ud her. Jeg håber, du kan lide, hvad du ser !!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.