onsdag den 10. juli 2013

Leg med Sus

Tirsdag havde jeg besøg af Susanne, som jeg har arbejdet sammen med på Dalmose Skole OG ikke mindst syet rigtig meget sammen med. Sus har designet tasken, som ligger forrest på bordet og den har været færdig længe. Den har hængt i butikken og flere spørger til mønster. Så jeg satte Sus stævne for at få hendes godkendelse på teksten.

Jeg har fundet stoffer frem til at sy en anden version, det er bare at bestemme sig til farverne. men det er jo som altid svært. Og tænk, det viste sig, at der lige var to skabeloner til Accuquilt, som kan bruges til at skære "flying geese" med. Lækkert.  Mønsteret forventes klar sidst i juli.

Samtidig var der (mange) andre ideer på bordet at lege med, jul i juli er en tradition "over there", så en nem køkkenquilt med en stjerne blev der puslet med. Her har jeg fået en trekant hjem, som er nem at folde "prarie points", den blev bare ret varm. Så der arbejder jeg videre på en løsning med "mylar" plast i stedet. Til Accuquilt har jeg fået en stor sekskant, som er helt perfekt i størrelsen til køkkenquilts. Jeg har også en ide om flere sekskanter sammen med den og evt. anden kant. Køkkenquilt dækker over grydelapper, men hvis du ved, de ikke skal bruges i praksis og kun hænge til pynt - ja, så er det en køkkenquilt.

Det er skønt med sådan en legedag, dem må der gerne være mange flere af. Måske kan du se det, men alt var rykket ud på en overdækket terasse, så vi kunne nyde sommervarmen og solen på samme tid.

2 kommentarer:

  1. Hej Laila! Det lyder alt sammen meget spændende, og jeg glæder mig til mønsteret på tasken, for den ser fin ud! Jeg kan genkende stoffet, mon det vil være klogt at hamstre lidt? Sikken energi I udviser i varmen, flot! Mange hilsner Inger

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Inger
      Du behøver ikke hamstre, jo det må du selvfølgelig gerne ;) Jeg går og lægger stof op og forsøger at tage en beslutning. Ingen nem opgave.

      Slet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.