torsdag den 21. marts 2013

Fem FQ = lille sommerfugl

Projektet er slut (næsten), jeg havde sat mig for at sy to dækkeservietter af månedspakkens fem fatquarters. Mønsteret er "Lille Sommerfugl", som i dag præsenteres og kan hentes ganske gratis.

Du henter det ved at klikke her. 
Hent skabelon her


Mønsteret er med i udgangspunkt i det oprindelige projekt med hør-bomuldstofferne, men det står jo dig frit for, hvad du vil bruge. Send endelig billede af dine dækkeservietter, når de er syet. Skriv også, hvis du opdager fejl eller har kommentarer til mønsteret.

Tilbage til projekt - brug månedspakken.... Jeg gjorde det på den måde, at først skar jeg strimlerne til kanten øverst og nederst på dækkeservietterne. Her valgte jeg de to mørke lilla.

Derefter skar jeg ud til del A og B, som var den turkise og den gule med blomster.

Så var jeg i tvivl om sommerfuglene, havde egentlig tænkt mig den gule, men endte på den mellem lilla. Det gjorde jeg, fordi den også skulle anvendes til kant og det ville give god sammenhæng, at den så også var på sommerfuglene.

Nu mangler der kun lukkekant og bagside. Jeg skar så mange strimler, jeg kunne af den mellem lilla i 2½" bredde. Der skal bruges fire i fuld bredde af fatquarteren til hver dækkeserviet. Det kan der ikke blive af den mellem lilla, så jeg snuppede lidt af den gule og den turkise.

Til sidst skar jeg strimler i forskellige bredde og syede til bagsider.

Læg lige mærke til trådrullen, jeg brugte den til knaphulssting rundt om sommerfuglene og til quiltning. Og den følger jo med i månedspakken.

Tør du tage udfordringen op?

Send mig dine dækkeservietter syet af bare fem fatquarter.

8 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte - kan man skære delene med sin accu go maskine ?
    Mvh Dorthe Blaabjerg

    SvarSlet
  2. Det er nemlig lige det, man kan. Jubiii. Du skal bruge skabelonen Signature Block 55356 og Half Square 3" 55009.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Kan desværre ikke skrive skabelonerne ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad sker når du prøver? De er gemt som pdf, det vil sige, at du skal have Adobe Reader installeret på din computer.

      Slet
  5. Tak for et fint mønster ;-)
    Venlig hilsen
    Jane Olsen

    SvarSlet
  6. Hvoe er de søde, lige til mine nye forårsstoffer
    Hilen Lissi Schneider

    SvarSlet
  7. Jeg har også problemer med at hente skabelon og tekst til dine sommerfugle og jeg har adobe installeret.
    Noget forslag.
    Gitte M
    ps
    Tak for brevet. God week-end

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.