mandag den 10. januar 2011

Illusion

Lørdag var dagen, hvor Illusion 2011 blev påbegyndt, jeg havde skåret alle strimler aftenen før og var klar til at sy paneler. Trods en lang lørdag med syning blev jeg ikke helt færdig, der skal jo også være tid til snak og hygge.
Søndag aften var jeg sammen med en veninde og mens jeg skar til et maratontæppe, strøg hun panelerne. Det var bare skønt med sådan en hjælp og hun kan faktisk godt lide at stryge.
I aften har jeg fået syet de sidste lavendel/violet paneler og mangler nu kun to blå. Jo og så lige de mørkeblå, hvor stoffet var vendt forkert. Hm, jeg havde et julebatikstof, hvor jeg ville anvende bagsiden. Den er meget smuk mørkeblå og der var præcis 3 yards, som jeg skulle bruge. Men det er dæleme svært at huske at vende "retten på vrangen".

Saturday was the day where Illusion 2011 was started, I had cut all strips the night before and was ready to start making panels. Despite a long day I didn't finish sewing panels. Got to have time for chat as well.
My friend was here sunday and she ironed all the panels, while I cut out fabric for a marathon-quilt. Actually she is very fond of ironing.
To night I made the last lavender/violet panels og only need to make two more in blue. AND the dark blue where I've turned the fabric the wrong way. Hm, I had a large piece of christmas batik and the back of this was the most beautiful dark blue. It was just the right size, so I decided to use it. But it's quite difficult to remember turning the "wrong" side right.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.