torsdag den 9. december 2010

The work has begun

Close up of part 1 - nærbillede af del 1
Today I got to sew around all the parts of my Quilted Symphony with a straight stich 3 mm from the freezerpaper-template. This seam will help me later on knowing where to embellish or applique the parts.
I learned that it doesn't work to iron on the freezerpaper with a very hot iron to get the vliesofix to stay. That made not only the vliesofix but also the frezzerpaper to stay. And I mean absolutely stay. ;(( I will not mention that Susanne had warned me.

Susanne and I will work on this project again wednesday next week and we hope to almost finish the top ;))

In Danish:
Work of the day - Dagens arbejde
I dag fik jeg syet omkring alle delene på min Quilted Symphony med en lige søm 3 mm fra frysepapirskabelonen. Denne søm skal hjælpe senere til at vise, hvor der kan applikeres eller dekoreres. Jeg fandt ud af, at det ikke er godt at stryge med meget varmt strygejern på frysepapiret for at få vliesofixen til at sidde fast. Det fik nemlig ikke kun vliesofix, men absolut også frysepapiret til at sidde fast. Og jeg mener FAST ;(( Jeg siger ikke, at Susanne havde advaret mig, vel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.