lørdag den 19. november 2016

Tæskelækker Tudse

Kære patchwork-ven
Det blev weekend igen. Jeg fornøjer mig på denne lørdag med kursus fra kl. 8.30 - 17.30. Og det vel at mærke kursus for mig, ikke med mig. Så der bliver fyldt på, vil jeg tro.

Et splitsekund
Nogen gange tvivler jeg et på mit valg som selvstændig. Dette sekund af tvivl opstod fx, da en patchworker viste sit flotte arbejde frem på et af de sociale medier. Og der kunne læses mange gange i kommentarerne - "sender dig en pb". Fordi det som regel betyder: "Du får sgu da lige en kopi af det mønster, som jeg har købt."

Det mønster som en anden patchworker, for det er vi alle, har brugt 1-2 eller 3 dage på at designe, afprøve og beskrive. Som den næste patchworker, nemlig mig, så bestiller hjem og sælger i DK. Som den tredie patchworker altså sender som gratis kopier på de sociale medier.

Det kan undre, at der stadig er nogen, som orker at designe. Men de kan nok ikke lade være. Og det var så en lang beskrivelse på det splitsekund - måske lidt mere, hvor jeg blev træt helt ind i sjælen. Og tænkte:

Hvorfor
Gør
Du
Det?

De er det hele værd
Jo, det gør jeg, fordi jeg nyder stemningen og samværet på fx. en sycafe som den, der venter på søndag. Hvor en flok patchworkere har sat kursen mod Korsør. Hvor de kommer og bakker op om mig og min butik. Hvor kreativiteten flyder og der grines og arbejdes med patchwork. Det er det hele værd. De hjælper, så tvivlen forsvinder og jeg kæmper videre på det, som er min drøm.

Jeg glæder mig til at hilse på dig her eller der. Hav en helt fortryllende weekend.

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.