fredag den 4. april 2014

Quiltersjov 04 april 2014

Fredag i Prag efter en begivenhedsrig dag med omkring de tyve grader. I selskab med godt 30 ligesindede, hvad mere kan jeg næsten ønske mig?

Jeg har som altid nydt jeres kommentarer og fundet inspiration i det. Tak fordi I tog jer tid til at skrive.

En vinder har jeg fundet og computeren trak nummer 25, det vil sige STORT tillykke til Gitte M. Du har vundet et gavekort til BaliQuilt på 125 kr. Kontakt mig senest næste fredag og få din gevinst.

Internettet virker, som du kan se. Men ikke alt er så nemt. Jeg kan fx ikke indsætte kode, det betyder, at du ikke får noget puslespil denne uge. Jeg beklager, du skal få et, så snart jeg er hjemme igen.

Men jeg godt undre mig og filosofere... Når et projekt tager sin start, kan det være et input fra en udstilling, en bog, en veninde eller noget helt fjerde. Det er skønt at blive kickstartet til et nyt projekt. Så kommer hele fasen med at samle materialer, som lige præcis passer til projektet. Dernæst skærearbejdet, så sammensyning, samling og quiltning.

Jeg er ikke pjattet med skærearbejdet og nyder derfor, når Accuquilt skæremaskinen kan tages i brug til et projekt. Men fasen med sammensyning og det at se projektet vokse frem - DET er det bedste for mig. Næsten lige så fedt er quiltningen.

Ugens quilterfilosiske spørgsmål får du her:

Hvad er det bedste for dig ved et nyt patchworkprojekt?

Skriv dit svar i en kommentar herunder senest næste fredag kl 13.00 og du er med i ugens lodtrækning om et gavekort til BaliQuilt.

PS Jeg vender tilbage senere med opdatering og indlægget Prag dag 1.

Pas på dig selv til vi ses.

11 kommentarer:

  1. Hej Laila
    Håber at du nyder dit ophold i Pragh.....er da ikke den mindste smule misundelig !!.....okay, måske en l-i-l-l-e bitte smule :o)
    Det er svært for mig at sige hvad der er det bedste ved et nyt patchworkprojekt da jeg holder meget af alle processerne i forløbet, lige fra idéen tager form til det sidste quiltesting et taget - jeg bliver helt høj og ivrig hver gang en ny proces starter :o)
    God weekend og mange hilsener fra Tina :o)

    SvarSlet
  2. Hej Laila! Dejligt at der er godt med fint vejr i Prag, her er det pivende koldt med sol og blæsevejr! Jeg håber I alle nyder det, med masser af flot patchwork og ny inspiration! Det jeg nyder allermest ved et patchworkprojekt, er absolut det at sy blokkene og samle det, og selvfølgelig at se det vokse! Men jeg nyder også meget ved planlægningen: Lige fra det øjeblik, jeg ved bestemt at det er DEN quilt, jeg vil lave, til valg og indsamling af stoffer. Derimod er jeg ikke vild med at quilte, og hvis økonomien var til det, ville jeg få quiltet det meste ude hos en professionel long-armquilter! Rigtig god weekend, jeg glæder mig til puslespillet! Mange hilsner Inger

    SvarSlet
  3. Den allermest spændende del i patchwork er projekteringen, med valg af stoffer og farver, dernæst at skære og sy. Det mindst spændende er færdiggørelsen, med quiltningen. Det bærer UFO bunken præg af
    Hilsen Esther, der ville ønske, hun også var i Prag

    SvarSlet
  4. Det bedste er når der skal vælges stof og den første blok er syet færdig. Næste stor oplevelse er når de færdige blokke skal sættes sammen og et tæppe virkelig tager form. Jeg tror snart at der skal ny reol til alle mine UFO - jeg er ikke særlig glad for montering-quilting - ØV.
    Hilsen Karin - håber er bliver råd til en Pragtur i 2015

    SvarSlet
  5. Lisbeth Schwartz5. april 2014 kl. 16.30

    Det bedste er ¨når der startes et nyt projekt og der skal vælges stoffer og når man kan se at det tager form.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hej Laila, det ser ud og lyder, som om I har en god tur. Jeg har KUN været i Roskilde i week-enden. En dejlig tur med en sy-veninde. Dog syntes jeg ikke, der var noget, man bare skulle eje. Jeg syntes, det hele er spændende, når jeg skal i gang med et nyt projekt. Hvad der skal sys, finde stofferne, skære, sy, quilte, og endelig det færdige resultat. Mange Hilsner Jane

    SvarSlet
  7. Hej Laila. Det lyder til i har haft en rigtig god tur og det trækker mere og mere i en for at være en del af det.
    Det bedste ved et nyt projekt er når man skære de første skabeloner ud i stoffet, så at få det sat sammen i en blok og til sidst i det færdige projekt. Her hos mig er det også det sværeste at få quiltet det. Ikke så meget fordi jeg ikke ved hvad jeg skal lave men mere at få det man har i hovedet ud i hænderne og ned i stoffet....
    Hilsen
    Gitte M

    SvarSlet
  8. Hej Laila

    Det bedste ved at starte et nyt projekt er at vælge designet og stofferne, dernæst at skære stofferne så kommer selve syningen, det mindst spændende er quiltningen, derfor er min bunke af færdige toppe støt voksende.

    Hilsen
    Aase R.

    SvarSlet
  9. Hej Laila.

    Det aller bedste er, når man skal vælge stoffer. At gå rundt og se på dette farveorgie, gør mig simpelthen så glad. En dårlig dag kan let blive til en god dag, blot ved at åbne skabet med pw-stoffer og betragte alle de smukke farver.

    Hilsen Connie P

    SvarSlet
  10. Ja ,, Jeg er jo vild med at samle sammen og have alt klar.
    Så kommer det kedelige
    Så kan jeg ikke falde i søvn om aftenen, for jeg glæder mig så meget til at skulle op og begynde
    Alt ligger klar.
    Og der skal bare sys hele dagen / dagene , og det er ekstra hygggeligt hvis vi er flere om det samme. Og har gået og snakket og varmet op.

    SvarSlet
  11. Det bedste ved et nyt projekt: vælge STOFFER!
    Det gælder både fra lageret og komme rundt i flere butikker, og se alle de forskellige forskellige muligheder
    Det kan gøre den mest triste dag til en skøn dag
    vh Karin L

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.