lørdag den 5. april 2014

Prag dag 2

I dag er hjemme-dag, ikke hjemme som hjemme i Korsør, men hjemme på hotellet. Jeg har sat dagen af til at kigge udstillingerne igennem. Der er mange og meget forskellige quilts. Der er noget for enhver smag. En tendens her var mange quilt, hvor der var malet på stoffet. Der skulle lige kigges nøje efter på en del af dem. Du får et lille bitte udsnit, indtil jeg kommer hjem og kan vise dig hele albummet med billeder fra udstillingerne.
Til aften skulle der også spises hjemme. Det viste sig, at omkring 25 fra gruppen gerne ville det. Jeg reserverede derfor plads til os og vi fik deres nye a la carte restaurant Aroma for os selv, sagde de. Jeg er sådan lidt praktisk og spurgte om vi evt, skulle nøjes med at vælge mellem to retter for at få maden serveret lidt hurtigere. Men sådan fungerer det ikke for tjekker. Jeg skulle regne med op til 40 minutter, før maden var færdig. Hm, hm.
Hvad skulle den ventetid dog bruges på? Heldigvis har jeg en fantastisk kreativ værelseskammerat, som foreslog en quiz. Naturligvis en quiltequiz.... Den blev fundet på internettet, afprøvet for svarmuligheder og oversættelse fra amerikansk til dansk. Ingen af os havde købt noget, som vi mente kunne have interesse og værdi som gevinst - derfor blev præmien en omgang til det vindende bord.
Quizzen blev godt modtaget, der var både tips og nyt at lære med den. Maden kom fem kvarter efter sidste bestilling var afgivet. Men den var til gengæld ventetiden værd.
I morgen er det bytur i Prag hele dagen og afslutning med spisning på lokalt bryggeri ved en marina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.