lørdag den 11. januar 2014

Quiltersjov 11. januar 2014

Jamen, så blev det lørdag efter en fredag aften, hvor quiltersjov ikke kunne nås færdig. Jeg håber, at du har klaret det uden men. Smiler. Men nu er der tid, butikken er lukket for sidste gang på Grønningen og mandag flyttes til nye lokaler på Linde Alle 32, også i Korsør.

Jeg har trukket et tilfældig tal og det blev nummer 9, som kom ud. Det betyder STOOORT tillykke til:




Ulla Andersen, som har vundet et gavekort på 125 kr til BaliQuilt.
 
Som nævnt sidste dag på nuværende lokaler, så ugens puslespil må da være et billede herfra, ikk! Du samler puslespillet, hvis du har lyst og ellers springer du over.
 
 

preview32 pieceBaliQuilt Grønningen



Jeg sætter stor pris på en rar og imødekommende ekspedient, når jeg kommer ind i en butik. Personen skal have et indgående kendskab til de varer, som sælges eller kunne skaffe den viden. Udvalget skal velassorteret og jeg vil ikke presses til at købe noget, men have høflig og velment vejledning til det behov netop jeg har. Det er mine krav til dem, som arbejder i butik og også dem, jeg selv forsøger at efterleve. Vi er nået lige præcis til ugens quilterfilosofiske ?

Hvilke krav stiller du til dem, du møder i en butik?

Skriv dit svar i en kommentar herunder og du deltager i ugens lodtrækning om et gavekort til BaliQuilt.

15 kommentarer:

  1. Hej Laila
    Det kan jeg svare meget kort og præcist på for jeg stiller nemlig de samme krav som du selv, hverken mere eller mindre.......og det er præcis den betjening man får hos dig :o)
    Jeg glæder mig meget til at se din nye butik, men samtidig er det også lidt vemodigt ikke at skulle se den gamle mere - der har jeg haft mange hyggelige stunder, men det får jeg jo nok også i den nye :o)
    Rigtig god weekend og mange hilsener fra Tina :o)

    SvarSlet
  2. jeg forventer at møde en smilende person som kan vejlede mig har kendskab til det hun/han sælger ikke presser mig til at købe noget , men kan vise mig de sidste nye trends inden for deres område Ane

    SvarSlet
  3. Jeg holder af at møde en person med viden om det han/hun sælger, der kan vejlede og vise nyt indenfor området, men også en person der lader mig kigge i fred uden "at stå på tæerne af mig".

    Hilsen
    Aase R.

    SvarSlet
  4. Jeg forventer en glad person som bare kan vejlede en når der er brug for det, og jeg er ikke tvivl om at det er det jag kan forvente når jeg skal besøge din nye butik, som jeg håber kan ske i løbet af i år . God weekend

    SvarSlet
  5. Hej Laila, når jeg besøger en butik forventer jeg en engageret ekspedient, som ved hvad de handler med,og kan udfordre mig i mine ideer og hjælpe mig med at få det bedste ud af det jeg køber.
    Knus Winnie

    SvarSlet
  6. ej Laila!
    Jeg sætter stor pris på vejledning og evt. nye udfordringer med diverse gode råd.

    Hvis jeg er i tvivl om farvesammensætning, forventer jeg, at personen er i stand til at vejlede mig og give gode råd og fif, også hvad angår teknikker m.m.

    Det er du selv rigtig god til, og derfor er det rart at komme til dig, når man er i tvivl eller mangler et rigtig godt råd.

    Jeg hører ikke til dem, der bare farer ud i et nyt eksperiment, mangler mange gange en basisviden,som jeg forventer andre kan give mig.

    Rigtig god weekend og held og lykke med flytning og den nye forretning.

    Mange hilsner
    Ingelise

    SvarSlet
  7. Hej Laila! Ih, hvor er det spændende! Jeg håber, du bliver rigtig glad for din nye butik, og også for at få lidt mere plads i privaten. Når jeg kommer i en butik, betyder det meget at kunne mærke, at ejeren/personalet i det hele taget gider at ekspedere mig, og det gælder både slagter, bager, sko- eller patchworkbutik! Og hvis vedkommende ligefrem er kompetent og kan lide det, er det rigtig godt. Hvis man føler sig velkommen og godt behandlet, kommer man jo også igen! Der noget med atmosfære man kan mærke, lige så snart man kommer ind. Af geografiske årsager har jeg kun været i din butik 1 gang, og det var rigtig hyggeligt og godt, sådan bliver det også i din nye butik, selvfølgelig! Mange hilsner, og held og lykke, fra Inger
    P.S. Jeg er lige blevet medlem af en quiltegruppe, og så vidt jeg kan se, skal vi besøge BaliQuilt den 1. April, jeg glæder mig!

    SvarSlet
  8. Allerførst tillykke med din nye butik Laila, ærgeligt at der er så langt derover.
    Hvad forventer jeg af en ekspedient, en venlig og imødekommende betjening, viden om de varer vedkommende sælger, samt at vedkommende lader mig gå rundt i butikken og kigge, indtil jeg har bestemt mig, men giver mig hjælp, hvis jeg beder om det,(fordi jeg er meget lang tid om at bestemme mig) må selvfølgelig gerne tilbyde hjælp.
    Syhilsner Esther

    PS: er lige blevet færdig med Needles and Notions quilten

    SvarSlet
  9. Hej Laila. Jeg er enig, en rar, glad og imødekommende person, med viden om det, de sælger. Mange hilsner Jane.

    SvarSlet
  10. Hej Laila.

    Jeg forventer at få tilbudt hjælp når jeg kommer i en butik, men vil helst selv gå rundt og kigge. Jeg forventer også at det er en faglig kvalificeret person, der står i butikken. Intet er værre, end en inkompetent person, der "kloger" sig på noget, han eller hun ikke ved noget om. Så ser jeg hellere, at personen siger det rent ud, hvis hun for eksempel afløser på grund af sygdom eller lignende. Så ved man jo, hvad man har at forholde sig til, og kan undgå at blive irriteret på personen. Jeg hader "plussælgere". Hvorfor spørge om jeg har brug for dit eller dat? Havde jeg ønsket at købe mere, havde jeg nok sagt det. Jeg synes dog det er ok at spørge, om jeg har tråd i den rigtige farve eller tilsvarende spørgsmål. Og så koster et smil ikke noget. Send et smil og du får et retur :-)

    Hilsen Connie P

    SvarSlet
  11. Hej Laila
    Jeg vil gerne møde en venlig person, der kan vejlede i farve sammensætning og stof forbrug. Der ud over er det butikkens sortiment der er vigtigt for mig. En god web-butik er et must i mange tilfælde, når det gælder patchwork, hvor jeg ofte handler på tværs af landet.
    Hilsen Lilian

    SvarSlet
  12. Hej Laila
    Jeg forventer af personalet/ejeren at de spørger mig om de kan hjælpe når jeg kommer ind i butikken. Siger jeg så at jeg lige kigger først skal de lade mig gøre det og når jeg så henvender mig med spørgsmål eller jeg har bestemt mig så forventer jeg også en vis engagement fra deres side. Jeg forventer også de kan vejlede mig i det ting jeg er i tvivl om.
    Hilsen Gitte M

    SvarSlet
  13. Hej Laila.
    jeg sætter pris på at man føler sig velkommen i butikken og at man får råd og vejledning efter behov.
    sådan er det hos dig.
    god flytning og vi ses.
    mvh AnneH

    SvarSlet
  14. At jeg føler mig velkommen, at personalet "ved" hvad de handler med og kan hjælpe/vejlede
    at få tid til at kigge/snuse rundt i butikken, det er ofte svært at overskue det store udvalg og hvis der ikke gives tid, kan det ende med et mindre salg/køb
    Vh Karin

    SvarSlet
  15. Hejsa
    Jeg har samme indstilling til krav, som du også har :-) Så det var et nemt spørgsmål
    Hilsen Helle Andreasen

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.