søndag den 13. oktober 2013

KlubEQ i oktober

Hver måned er der en udfordring på siden "DoyouEQ", denne måned handler det om at få øje på et bibliotek, som er nyt i EQ7. Måske har du ikke set det, du kan læse om udfordringen her i dette indlæg.

Den lyder således:
Brug blokke fra EQ blok-bibliotek fra den samling, 10 "Sashings and Cornerstones" (stolper og hjørnesten - som er den blok, der kan sættes ind i stolperne), du kan også vælge at have kanter på quilten, som er syet af flere dele. Men det er altså ikke et krav. 

Der står videre, at blok-biblioteket her er nyt i EQ7, så måske er det overset af de garvede brugere. Det er tid til en ny opdagelse. Mange af blokkene her er også at finde i andre kategorier i bibliotekerne, men det er dejligt at de er organiseret her også. Netop hvis du leder efter blokke, der passer til stolperne. "Cornerstones"-blokke er også sat sammen med blokke, der kan fungere og passe sammen med i en stolpe. Overse heller ikke underkategorien, som er trekanter, der kan sys som "paperpiecing" eller stamps til stolper eller kanter. 

Det var månedens udfordring i oktober, skal du være med?

Jeg vender tilbage inden længe med en video, hvor jeg viser, hvordan du opretter en quilt med stolper og finder det omtalte bibliotek. Skriv endelig, hvis du har spørgsmål, så skal jeg gøre mit bedste for at give dig et svar.



 

4 kommentarer:

  1. ja, tænk hvis man kunne lave denne. :)
    Kan vi ikke få nogle mål.? Jeg har tegnet det inderste 24 cm. Men stolperne :( og de små dimser
    Hilsen Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår dig sådan, at du gerne vil sy den og ikke har EQ. Du vil sy den inderste store blok 24 cm, ikk.
      Jeg prøver at skrive det ind i EQ og se, hvordan målene bliver på de andre dele.

      Slet
  2. Du har helt ret. Jeg ejer ikke sådan et program. Men det kunne være sjovt at sy denne. Synes den er utrolig flot
    Syhilsner fra Kirsten
    Min mail: kirstenbr@smilemail.dk hvis du skal skrive til mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har sendt dig skabeloner til en blok på 24 cm, stolperne er 6 cm, det vil sige 2 cm til hver strimmel og så har du også fået en skabelon til den lille blok. God fornøjelse, glæder mig til at se den ;)

      Slet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.