søndag den 18. november 2012

Blokfest - Blok 9

Festen fortsætter, her får du blok nummer 9. Den har jeg designet ud fra en blok i EQ7. Temaet er "Efterår - vinter" og jeg syntes, der kunne være brug for en stjerne blandt de øvrige blokke.

Derefter tegnede jeg alle blokke ind fra blokfesten og satte dem sammen til en quilt. Det er så sjovt at lege med blokkene og farve dem med stoffer, så de passer bedst muligt sammen.

Du kan hente blok nummer ni her ved at klikke her.

Mit mål med quilten var at anvende alle ni blokke og bonusblok i den. Farverne skulle også afpasses, så nogen blokke er der brugt andre "stoffer" til end den oprindelige. Endelig kan jeg rigtig godt lide, når der er linier at følge. Se fx. kvadraterne i stolperne, de er røde inde omkring centrum, så de passer med de fire lyse blokke med røde kvadrater. En lille detalje, som jeg bare elsker at finde, tegne og ikke mindst opdage i egne og andre mønstre. Jeg har endvidere valgt lyse farver i centeret og lade den lyse fortsætte til hjørnet. Den røde og orange går igen, så der blev en sammenhæng mellem de forskellige blokke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.