fredag den 19. oktober 2012

Quiltersjov 19 oktober

Fredag igen, efterårsferien er ved at være slut. Men min ferie skal lige til at begynde, jeg tager afsted et par dage. Men bare rolig, der er sørget for BaliQuilt imens.

I får her et puslespil med Ritas quiltning, hun har afprøvet løkke-quiltning med et, synes jeg, meget flot resultat.



Ellers har det endnu en gang nydt at læse jeres kommentarer, det er både oplysende og hyggeligt på den måde at få indsigt i jeres meninger. Tak for det.

Jeg har brugt ugen på at få bogført det seneste kvartal, utroligt som tiden går. Syning er det ikke blevet til, ej helle ferie. Men jeg tager så lidt revanche nu.

Ugens quilterfilosiske ? kommer her:



Hvilket indhold har
din uge 42 haft?



Skriv dit svar i en kommentar herunder og deltag i ugens lodtrækning om et gavekort til BaliQuilt. Vinderen blandt sidste uges kommentarer må lige afvente ankomst til min destination.

17 kommentarer:

  1. Hej Laila

    Min uge 42 har stået på arbjede, arbejde og atter arbejde.....nogen skal jo holde DK i gang mens alle andre holder efterårsferie :o)......meeen der har da været tid til at sy ind imellem - DET SKAL der være plads til, selvom det ikke er blevet til så meget....men lidt har også ret :o)
    jeg ønsker dig en rigtig god og velfortjent ferie... :o)

    Mange hilsener fra
    Tian

    SvarSlet
  2. Hej Laila
    Min uge 42 har budt på 7 fødselsdage, hvoraf de 4 er mand, datter og tvillingebørnebørn. De 3 andre måtte "nøjes" med en hilsen. Ind imellem har jeg selvfølgelig syet.

    SvarSlet
  3. Ja lige nu - fredag i uge 42 - har vi feriegæst (min niece) og hun skal være her til søndag

    SvarSlet
  4. Hej Laila

    Min uge 42 har for største delen stået på arbejde, så har mit skønne lille barnebarn været på ferie i 2 dage, hvor vi har hygget os og været en tur i den dejlige efterårsskov. Lidt syning har jeg også fået tid til, ligesom strikkepindene har været i brug.

    Tak for nogle hyggelige puslespil - fortsæt med dem.

    Hilsen
    Aase R.

    SvarSlet
  5. Min uge 42 har været en blanding af ferie og arbejde. Ferie er gået med at øve mig i forskellige syteknikker, så de passer sammen til ug, så nu kan jeg kaste mig over et rigtig stykke håndarbejde. Og så følger jeg med i blokfesten, det er jo spændende at se hvor forskellige de er. De sidste 2 dage i ugen er gået med at få samlet op på arbejde som er kommet væltende ind. Ha du nu en velfortjent ferie.
    Hilsen
    Gitte

    SvarSlet
  6. Min uge 42 var den uge, hvor jeg blev folkepensionist. Det har været en dejlig uge, med rend af børnebørn, som vi er kommet rigtig tæt på nu efter flytningen. Ting er blevet sat på deres nye pladser, mine syting er dog ikke helt på plads endnu. Men jeg er begyndt på et lille, men meget vigtigt, håndarbejde: Lille Maries pandabjørn har brækket skulderen, så den skal både sys og have plaster på. Nu er vejret dejligt og utroligt lunt, så jeg vil gå ud og nusse lidt i den lille have, måske kommer der et dejligt barn forbi? Mange hilsner, og godt patchwork-efterår fra Inger
    PS. Uge 42 var også ugen, hvor jeg for første gang i mit liv har skåret en græskarmand!

    SvarSlet
  7. Jeg har haft gæster af hele ugen! Mit ældste barnebarn fyldte 22 i går, og det fejrede hun her sammen med sin mor her hos os.

    I dag er vi så alene igen, og vi nyder det pragtfulde vejr! Luften er pt 18,5 grader, og vi har lige været en tur i vandet, som nu er ca. 10 grader! Helt fantastisk dejligt!

    Rigtig god ferie, Laila!

    Hilsen
    Annelise, Nyborg

    SvarSlet
  8. Hej Laila!

    Jeg har brugt efterårsferien til at få endenvendt mit lille hjem i. Det er hårdt men dejligt, nu det er overstået. Ellers har jeg i den grad travet lange ture bare for at nyde de skønne efterårsfarver, som jeg ikke kan se mig mæt på.

    Jeg har også fået syet lidt.

    Hilsen
    Ingelise

    SvarSlet
  9. Jeg har været i Berlin hele ugen. Spændende by på mange måder. Jeg fik besøgt både stof- og garnforretninger, og lidt indkøb blev der sandelig også til :-) Og vi havde over 20 grader de sidste 4 dage - skøøønt.

    SvarSlet
  10. Hej Laila
    Min uge 42 er startet med at jeg har ligget syg efter en uge i Berlin og så senere med arbejde og strikke sjal og sy nogle flotte sybokse som skal bruges som gave. Jeg havde ikke 20 grader i Berlin, der var noget mere koldt øv. Men en rigtig dejlig tur, ville slet ikke hjem igen, så turen går derned igen.

    Hilsen
    Lisbeth

    SvarSlet
  11. Min uge 42 begyndte med vagt i Røde kors butikken, besøg hos min søde besøgsveninde, et fantastisk foredrag på Folkeuniversitetet, syeftermiddag og aften sammen med søde syveninder, besøg af bonusbarn med kone til frokost og middag og bilmesse i Fredericia sammen med manden + selvfølgelig patchwork. I dag står den på oprydning.
    syhilsner Esther

    SvarSlet
  12. Min uge 42 er gået med at øve quiltemønstret fra quilteklubben og jeg synes at det går fremad.
    Samtidig har jeg trænet mit venstre ben til symaskinefoden da jeg lige har fået nyt knæ på højre
    Hilsen Kirsten Harvig

    SvarSlet
  13. Min uge er gået med børnebørn :) + lidt håndsyning.
    Hilsen Kirsten

    SvarSlet
  14. Hej Laila,

    Min uge stod på arbejde og husarbejde i hverdagene. Men i week-enden fik jeg taget revanche og syede både mobilholder og gaveposer.

    Knus fra Winnie

    SvarSlet
  15. Uge 42 var en fornøjelse - havde vore 2 børnebørn (piger på knap 6 og 9 år) på ferie, og det er ikke så tit, de er her alene. De bor på Frederiksberg på 3 sal uden elevator, og da jeg sidder i kørestol, er besøg hos dem jo ret besværlig, men nej hvor vi nød det: spillede spil, læste historie, bagte boller, den store fik lært at strikke, var i legeland i Jesperhus Blomsterpark osv. Det var en hyggeuge, der kan leves højt på længe.
    Hilsen Inge Lise

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.