fredag den 12. oktober 2012

Quiltersjov 12. oktober

Fredag igen, jeg er på pletten med en ny omgang Quiltersjov. Ugen har været travl, så det er ikke blevet til mere på bloggen siden sidste fredag. Lige nu er jeg ved at optage video til quilteskolen, som gerne skulle være færdigredigeret til i morgen.

Spændende som altid at læse jeres forståelse af venskabsdage, tak for kommentarerne.

Der skal afsløres en vinder og det ville vel være helt ustyrlig usandsynligt om Ester skulle vinde for femte gang. Jeg prøver at taste tallene ind.........

Jeg er tilbage, tallet er fundet. Det blev kommentar nummer fem, som har vundet ugens gavekort. Øjeblik igen, jeg tjekker lige, hvem vinderen kan være.....

STORT tillykke til Inger R, som er ugens vinder. Jeg sender dig et gavekort til BaliQuilt.

Spændingen er udløst, nu til det sjove, her får et puslespil med billedet af en quilt, som var med på standen til træffet. Løs det, hvis du har lyst. Husk, det er kun for sjov.



En rebus skal I ikke snydes for, jeg må lige tænke mig om..... Værs'go, løs den, hvis du har lyst og eller lader du den bare være.


Nogen gange sker det, at det projekt jeg er i gang med bare driller og absolut intet lykkes. Jeg forsøger tålmodigt igen og igen, det duer stadig ikke! Jeg læser mønsteret igen, det hjælper ikke. Hvad nu? Her er det, der kan ske en af to ting for mig. Enten smider jeg skidtet over i et hjørne og surmuler indtil jeg en dag falder over projektet og fisker det frem igen. Eller jeg tager en pause og en kop kaffe, lader temperamentet køle lidt og forsøger så igen. Argh, det lyder sukkersødt, jeg er nok mest til første løsning. Vi er nået til ugens quilterfilosofiske ?


Hvad gør du, når dit
projekt "slår knude"?

Skriv din kommentar med svaret herunder senest fredag næste uge kl. 18.00 og du er med i ugens lodtrækning.

God fornøjelse, god weekend og husk, det er kun for sjov!

18 kommentarer:

  1. Hej Laila
    Når mit projekt "slår knuder" så bliver jeg først rigtigt irriteret og lægger det væk med kommentaren "så kan det f..... også være lige meget" !!......når gassen så efter et stykke tid er gået af ballonen, så tager jeg det frem igen, finder en løsning og laver det færdigt - til STOR tilfredsstillelse for mig selv :o)
    God week-end :o)
    Mange hilsener
    Tina

    SvarSlet
  2. Hvis mit arbejde slår knuder piller jeg op, sætter mit problem på Facebook, hvor der hurtigt er hjælp og hvis det er helt grelt så bliver det lagt hen til de andre problemerne og nogengange også glemt ...
    Hilsen Mette, der tror der er sket en fejl siden Esther ikke har vundet :-)

    SvarSlet
  3. Gemmer det langt væk, indtil jeg en dag siger til mig selv, at det da ikke kan passe, at jeg ikke kan finde ud af det.... prøver så igen, og der er nu to muligheder, enten ryger det langt væk igen eller også er problemet nu ligepludselig meget let at løse.

    Hilsen Anne-Lise B

    SvarSlet
  4. Uha det afhænger af "dags-formen" - men enten ryger det "til højre" så det kan skamme sig eller også bli'r jeg stædig og "klør på"

    SvarSlet
  5. Jeg laver ikke de store projekter, så hvis det slår knuder, smider jeg det ned i posen til resterne. Når jeg så vil lave et "resteprojekt", kommer det frem og bliver skåret i mindre stykker.

    SvarSlet
  6. Tillykke Inger R, hvor er jeg glad for, at det er dig der vandt :-)))) ikke fordi, det ikke er dejligt at vinde, men så mange gange. Dog føler jeg mig heldig.

    Nå men det er ikke det, det skal handle om. Hvad gør jeg, hvis mit projekt gør knuder, ja det kommer lidt an på hvad problemet er. en broderet juledug, med diamantsting, endte, som klokkestrenge, lille lysedug med kantebånd o.sv. :-(, men siden har jeg forsøgt at løse problemet, uden at gå så drastisk til værks.
    Hilsen Esther

    SvarSlet
  7. Først lægger jeg det væk nogle dage - og som regel lykkes det så, når jeg vender tilbage. Hvis ikke det lykkes, så ender det i UFO-bunken. Og hvem ved om der så sker mere :-)

    SvarSlet
  8. Min tålmodighed er meget stor, jeg piller op og piller op, men når det går virkelig galt. Jeg reder det stof, der kan bruges på noget andet og jeg må desværre indrømme, at næste skridt bliver skraldespanden.

    Ikke noget med at græde over spildt mælk, men bedre held næste gang.

    Dårligt humør kan jeg ikke bruge til noget og slet ikke søvnløse nætter over mit dårlige værk.

    Hilsen
    Ingelise

    SvarSlet
  9. Det kommer meget an på humøret. Nogle gange kommer det ind at ligge i skabet, og så finder jeg det frem på et senere tidspunkt og oftest undrer jeg mig så over hvad der dog var galt;-) Andre gange ringer jeg til min kære mor, eller tager det med ned til min lille lokale patchworkbutik i Harrislee. Har kun en enkelt gang smidt det ud. det var en bargello som aldrig blev som den skulle.

    SvarSlet
  10. Hej Laila! Hurra, det var mig, der vandt! Tusind tak, Laila! Og sorry, Esther! ;-) Jeg må indrømme, at min lunte er meget kort, hvis et projekt driller, og jeg HADER at pille op! F.eks. endte noget, der skulle have været et slumretæppe, som grydelapper og et par dobbelte dækkeservietter. Hvis jeg trods alt synes, at det er for drastisk, ender det som regel i en pose eller kasse som UFO. Under vores endnu ikke helt afsluttede flytterod, har jeg da også mødt flere ufoer, som jeg havde glemt alt om, måske skulle jeg prøve at få lidt liv i dem? Jeg beundrer simpelthen de piger, der tålmodigt piller op, vender, drejer og syr om igen, det er bare så flot! Mange hilsner til jer alle, det er så sjovt at læse jeres forskellige kommentarer, Inger

    SvarSlet
  11. Hej Laila

    Quilts der driller kommer ofte i pause/tænke bunken, hvor det så kan ligge i længere eller kortere tid, det er meget sjældent, at et stykke patchwork ikke bliver gjort færdig på et eller andet tidspunkt. Det er dog ikke altid det lige bliver som planlagt, men færdigt bliver det - som reglen.

    Hilsen Aase R.

    SvarSlet
  12. Der er forskel på, om det er et stort eller lille projekt.
    Er det et stort projekt, piller jeg op og retter fejlen, og er det et lille projekt, og det driller rigtig meget, mister jeg ofte tålmodigheden og kasserer det.
    Igen, det kommer an på, hvor meget det driller og hvor stort/lille projektet er!

    Hilsen Annelise, Nyborg

    SvarSlet
  13. Anne Nyvang Christiansen15. oktober 2012 kl. 08.48

    Hej Laila.

    Er vist gennemgående et meget tålmodigt menneske, som piller op, retter, justerer, finder løsninger, så det er yderst sjældent, at noget ryger ud til højre, - jeg kan ikke huske, at jeg har kasseret noget.

    Har dog haft et par enkelte projekter (landskabsbilleder), hvor jeg ikke kunne finde inspirationen til at gøre det færdigt.
    Det lykkedes så, da den samme underviser "kom forbi" med det samme kursus efter 10 år !!! Stor smiley.

    God syuge til alle.

    Mange hilsner fra Anne.

    SvarSlet
  14. Hej Laila
    Når et projekt slår knuder bliver det lidt lagt til side, når så det har ligget der lidt tager jeg det frem og kigger på om det er noget jeg selv kan klare ellers tager jeg det med til sycafe og ser om der er nogen der som kan hjælpe. Det ender for det meste med at blive færdigt... smiler

    Hilsen

    Lisbeth

    SvarSlet
  15. Hej Laila. Jeg er af natur ret stædig, så når jeg har et projekt, der gør knuder tager jeg det med i quilteklubben og henter gode råd her. Og det kan så godt være, at det tager lidt tid inden projektet lykkes for mig, men det SKAL det, så jeg bliver stædigt ved til tingene lykkes. Og så er det en stor tilfredsstillelse bagefter.

    Ellen

    SvarSlet
  16. Hej Laila,

    Når jeg har et projekt der slår knuder henvender jeg mig gerne til gode veninder.
    Eller prøver at surfe lidt på nettet for at løse problemet. Nogle gange kan jeg også finde hjælpe i nogle af de mange bøger jeg har.

    Knus fra Winnie

    SvarSlet
  17. Når mine projekter driller og slå knuder så henter jeg Per og så kigger han på det. Han er utrolig god til at se logisk på mine ting, så kommer der en løsning og jeg kan arbejde videre.
    Mange syhilsener
    Birthe

    SvarSlet
  18. Gør som man dejlige far altid gjorde og sagde, nemlig: Hvad disse øjne ser, kan disse hænder lave", og så kløede han sig lidt i nakkehårerne, og fandt en løsning.

    Fortsat god dag
    mvh
    Joan

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.