mandag den 20. august 2012

Blå Cirkel

Blå Cirkelquilt, det lyder næsten som noget med kaffe.... Men det er nu ikke tilfældet, det er i stedet en smuk quilt fra bogen "Baby Times". Quilten er enkel og det næsten for nemt, når jeg nu Accuquilt skæremaskinen kunne klare cirklerne. De blev ikke præcis den størrelse, der var angivet. Det vigtigste var, at de kunne passe i blokkene uden at ændre yderligere på mønstret. For det er sgu sejt at skære eller klippe cirkler.

Nå de er syet på med bare en stikning lidt inde på cirklen, sådan at det bliver sådan en slags "rå" cirkelquilt. Det kan jeg så hilse og fortælle IKKE er sjovt, når den skal quiltes. Der folder nemt en lille kant ind under symaskinen, når jeg suser rundt. Men jeg har bestemt mig for, at den bare bliver ekstra rå af det.

Den bliver færdig i dag, sidder i fra lørdag, søndag blev det ikke til noget. Der var lige en 60 års fødselsdag, som resulterede i alt for sent for i seng lørdag nat. Sammenholdes dette med temperaturen søndag, ja så var der bare dømt "slappe af"-dag..

Fik du syet noget i weekenden?

PS Der er fem dage til træffet i Roskilde.........................

1 kommentar:

  1. Det ser spændende ud:-) Jeg fik intet syet i weekenden af de samme årsager;-) Glæder mig til at se tæppet "live"
    Mvh.Kristina Hyldevang-Otto

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.