tirsdag den 31. januar 2012

FMQ Januar


SewGalGal afvikler en Quilt Challenge, hvor der hver måned stilles en opgave indenfor frihånds quiltning på maskine. Denne måned er det blade, altså quilt blade.
Jeg har haft travlt med udsalg og meget andet, så det er ikke blevet til meget quilt. Men det er sidste dag i januar, så i dag måtte quiltes blade.

Først et øvestykke med hjerteformede blade, ganske hyggeligt. Dejligt at quilte frihånds igen. Men jeg syntes, de ligner FOR meget hjerter.



Derfor afprøver jeg bregnelignende blade fra en akse, som jeg plejer med "feathers", quilter ekko inden i bladet, først hele vejen op i højre side, ned langs aksen og quilte blade i venstre side, ned langs aksen igen. Dernæst ekkoquiltning udenom bladene. Aksen fik små bobler , hvor der var plads. Sluttede med en tykkere tråd i undertråden og quiltede "highlight" i bladene og udenom, det fik bladene lidt tydeligere frem. Til sidst quiltede jeg bobler som fyldmønster.

1 kommentar:

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.